niedziela, 27 października 2013

Rozdział 1

     
  
      Dzisiejszego ranka, jak zwykle obudziło mnie głośne wołanie mojej mamy. Nie ukrywam, że chciałem jeszcze trochę poleżeć silnie opatulony w swoją ciepłą pierzynę. Odkryłem kołdrę i wystawiłem nogi zza łóżka. Usiadłem na materacu i odgarnąłem pojedyncze loki z twarzy. Wstałem i nałożyłem na siebie koszulkę, żeby nie paradować po kuchni w samych bokserkach. Wyszedłem przed drzwi mojego pokoju, po czym podbiegłem do mamy i ucałowałem ją w policzek na powitanie. W całym pomieszczeniu unosił się zapach świeżych tostów. Chwyciłem jednego i ruszyłem wolnym krokiem na kanapę, do salonu łączonego z kuchnią. Usiadłem i włączyłem telewizor. Zanim odbiornik odpalił się, z łazienki obok wyszedł mój ojciec. Podszedł do mnie i wyrwał mi z ręki pilota. Ani trochę nie zdziwiło mnie jego zachowanie. Zawsze taki był. Myślał tylko o sobie. Mnie traktował jak zwykłego, niepotrzebnego śmiecia. Usiadł obok i zaczął przełączać kanały.
- Nie musisz przypadkiem iść do szkoły?- Zapytał z wyrzutem. Już od pierwszego przekroczenia progu drzwi wejściowych wiedziałem, że w każdej chwili przeszkadza mu moja obecność w tym domu. Cóż poradzić? Mam tylko siedemnaści lat i niestety nie mogę się jeszcze wyprowadzić, chociaż bardzo bym tego chciał... robiłbym wszystko, co by mi się doszczętnie spodobało. Piękna myśl, prawda? Niestety nawet za rok, kiedy skończę już swoje osiemnaste urodziny, nie wyprowadzę się. Nie stać mnie nawet na najmniejsze mieszkanie w Doncastle. Moja mama zapewne będzie miała inne wydatki, a ojciec po prostu nie będzie chciał wydać na mnie pieniędzy. Sytuacja finansowa w domu też nie wygląda dobrze. Moja mama pracuje w kwiaciarni, gdzie nie zarabia jakiejś ogromnej sumy, ale na podstawowe wydatki wystarcza. Ojciec zaś pracował jako kurier, ale go zwolnili. Nie chciał powiedzieć czemu, z czego wyszła w domu ogromna awantura. Domyślam się, że po prostu poszedł do pracy pijany, co nie spodobało się zbytnio jego szefowi. Tak więc na dom zarabia tyko jedna osoba. Odkąd skończyłem szesnaście lat, dorabiałem trochę w wakacje. Nie mogłem spotykać się ze znajomymi, bo całe dwa miesiące robiłem kanapki w KFC, albo myłem blaty w restauracji. Myślałem, że chociaż część pieniędzy, które zarobiłem będzie dla mnie, ale nie dostałem nawet głupiego funta... Z moich rozmyśleń wyrwało mnie głośne odchrząknięcie osoby siedzącej obok.
-Mam na późniejszą godzinę.- Odpowiedziałem szybko.
-Jakoś mnie to nie interesuje. Zabieraj swoje cztery litery z kanapy i idź się uczyć.- Odpowiedział, nie odrywając swojego wzroku od telewizora. Rodzice zawsze wywierali na mnie ogromną presję co do nauki. Moim zdaniem w szkole miałem całkiem niezłe oceny. Najbardziej lubiłem historie. Nigdy nie musiałem długo się jej uczyć, większość zapamiętywałem na lekcji. W szkole nie miałem jakiś szczególnych problemów w nauce, ale moi rodzice zawsze musieli się do czegoś uczepić. Nigdy nie usłyszałem  od nich "Jesteśmy z ciebie dumni" albo chociaż głupiego "Super", zastępowało to wyrażenia takie jak "Mogłeś się bardziej postarać". Rzadko też wychodziłem gdzieś z kolegami, zacznijmy od tego, że nie miałem ich wielu. Moim najlepszym, niezastąpionym i jedynym przyjacielem był Niall. Znamy się od dwunastu lat. Chodziliśmy do tego samego przedszkola, potem do jednej klasy w podstawówce i gimnazjum. Mogę opowiedzieć mu o dosłownie wszystkim. Nie wiem, co by było, gdyby w moim życiu nie pojawił się Niall. Jest to jedyna osoba, której bezgranicznie ufam. Nawet mojej mamie nie opowiadam o wszystkim, rozmawiam z nią tylko na błahe tematy, takie jak pogoda. Z Niallem jest inaczej. Mam nadzieje, że nigdy się ode mnie nie odwróci i mnie nie zostawi.
         Spakowałem potrzebne podręczniki i zeszyty na dzień dzisiejszy do plecaka. Podszedłem do szafy i otworzyłem ją. Wybrałem czarne, obcisłe dżinsy i biały t-shirt. Następnie ruszyłem do łazienki, aby umyć zęby. Po tej czynności chwyciłem moją szczotkę z szuflady i doprowadziłem moje włosy do stanu wyjściowego. Wróciłem do mojego pokoju. Zabrałem plecak i telefon z szafki nocnej stojącej obok łóżka i wyszedłem na korytarz. Ze schowka na buty wyjąłem moje stare, zniszczone conversy i niedbale założyłem je na moje stopy. Zarzuciłem na siebie ziomy płaszcz i byłem gotowy do wyjścia. Rzuciłem krótkie "Pa" w stronę rodziców i po chwyceniu kluczy leżących na kredensie wyszedłem. Zbiegłem po schodach na parter. Nie używam windy, bo mieszkam na drugim piętrze. Gdy znalazłem się przed budynkiem, schowałem ręce do kieszeni płaszcza. Z nieba prószył śnieg, jak to bywa w grudniu. Nie bardzo lubiłem zimę. Może zmieniłbym swoje nastawienie, gdybym w końcu miał kurtkę, która chroni mnie przed zimnem, szalik i czapkę. Ewentualnie jeszcze rękawiczki i zimowe buty. Ruszyłem w kierunku przystanku autobusowego, który znajdywał się na przeciw mojego bloku. Nie miałem ochoty iść do szkoły w takie zimno, chociaż na piechotę miałem jakieś 20 minut drogi.  Akurat kiedy podszedłem nadjechał pojazd, który miał mnie zabrać dzisiaj do szkoły. Szybko wbiegłem do środka. Kupiłem bilet i usiadłem na wolnym miejscu.
-Hej.-Usłyszałem cichy głos i po chwili obok mnie usiadła dziewczyna z długimi, prostymi włosami. Znam ją, chodzi ze mną do jednej klasy. Często razem jeździmy tym samym autobusem. Mieszka w klatce obok mojej.
- Cześć Oliv.- Odpowiedziałem po chwili, a ona uśmiechnęła się pod nosem i spuściła wzrok na swoje splecione na kolanach dłonie. Odkąd pamiętam zawsze była skromna i nieśmiała. Była osobą, z którą przy każdej okazji można pogadać o wszystkim i o niczym. Nigdy nikogo nie obraziła i nie odrzuciła. Jest to dobra cecha, ale niekiedy inne osoby to wykorzystują. Ja niestety też często ufam nieznajomym i zbyt szybko się przywiązuje. Jest to dość męczące.
- Słyszałam, że brałeś udział w olimpiadzie z historii- Odezwała się po chwili, przerywając moje rozmyślenia na temat życia.
- Taa. Poszedłem na nią tylko dlatego, że Pani Loreyn mnie cały czas namawiała.
- Jestem pewna, że przejdziesz do następnego etapu.- Spojrzała na mnie i się uśmiechnęła.-Zaraz nasz przystanek.- Dodała po chwili.
     Olivia zeszła z siedzenia i stanęła obok przetrzymując się aby nie spaść, a ja zaraz za nią. Autobus zatrzymał się na przystanku obok szkoły. Przepuściłem ją przy wyjściu i po chwili również znalazłem się obok niej. Ruszyliśmy w stronę szkoły. Na szczęście śnieg przestał już padać. Kiedy znaleźliśmy się w budynku Olivia została przy tablicy ogłoszeń, a ja poszedłem do szatni zostawić mój płaszcz, który zdążył już wyschnąć. Powiesiłem go na metalowym haku, po czym wróciłem na korytarz i stanąłem przed moją szafką. Otworzyłem ją za pomocą kodu i zostawiłem w niej podręczniki i zeszyty, oprócz książki od chemii. Zatrzasnąłem drzwiczki i ruszyłem pod pracownie chemiczną. Po drodze minąłem poszczególne osoby z mojej klasy. Usiadłem na ławce pod salą i czekałem na dzwonek. Dla zabicia czasu wyjąłem telefon i słuchawki z kieszeni. Kiedy w mojej głowie rozbrzmiewał Ed Sheeran, pod sale podeszła Pani Johnson i otworzyła drzwi, abyśmy mogli wejść do środka. Wyłączyłem muzykę i usiadłem przy swojej ławce. Obok mnie miejsce zajęła Bridget, klasowy prymus i Lucas, szkolne "ciacho", jak to mówią dziewczyny. Nie powiem, że parę razy zdarzyło mi się spojrzeć na jego zgrabny tyłek, ale nikt tego nie zauważył.
     Po równo czterdziestu pięciu minutach lekcji zadzwonił dzwonek informujący, że czas na przerwę. Wszyscy wybiegli z klasy. Ja spokojnie spakowałem się i bez pośpiechu opuściłem sale. Wróciłem do swojej szafki i wymieniłem lekcje.
-Harry!- Usłyszałem znajomy głos i nim zdążyłem się obrócić poczułem jak ktoś mnie przytula, a raczej zgniata.
-Zaraz pękną mi żebra.- Wymamrotałem w stronę Nialla.
-Oj, przepraszam.- Zaśmiał się i uwolnił mnie z uścisku.- Jak tam po chemii?- Zapytał i wyszczerzył się ukazując swój aparat na zębach.
-Jak zawsze. Dlaczego ciebie nie było? - Zapytałem.
- No wiesz...- Przeciągnął.- Tak jakby.. samo tak wyszło.- Próbował się wykręcić.
-Zaspałeś prawda?- Przerwałem jego męczarnie. Chłopak pokiwał głową z uśmiechem i jeszcze raz zamknął mnie w uścisku.
-Ale ty mnie kochasz i mi wybaczysz!- Jak mógłbym być na niego zły. Na Nialla nie da się złościć. Jest to jedyna osoba jaką znam, która większość swojego życia spędza na śmianiu się. To naprawdę niesamowite. Oczywiście tak, jak każdy człowiek miał on czasami zły humor lub był smutny, jednak nigdy nie chciał nikogo skrzywdzić. Za to to kochałem. Mogę tak stwierdzić, bo jest mi naprawdę bardzo bliski. Traktuje go jak brata, którego nigdy nie miałem i nie będę mieć. - Słyszysz mnie?- Usłyszałem głos blondyna.
-Słucham?
-Pytałem, czy sądzisz, że mam jakiekolwiek szanse u Taylora?- Zapytał. Tak, Niall jest gejem i ja chyba też nim jestem. Nie kręcą mnie dziewczyny, chociaż cały czas próbuje sobie wmówić, że za niedługo się to zmieni. Nie chce wiedzieć, co zrobiłby mój ojciec, jakby dowiedział się, że jego jedyny syn jest innej orientacji. Co do pytania blondyna, to nie chciałem, żeby mój przyjaciel umawiał się z kolesiem takim jak Taylor. Przyznam, że jest przystojny i ma powodzenie u dziewczyn, jak i u chłopaków ale nie podobała mi się jego osoba. Nie znałem go osobiście, ale w tej szkole plotki szybko się rozchodzą. Taylor jest typem "bad boya", a Nialla niestety takie osoby pociągają. Nie chciałem też mówić przyjacielowi, że nie ma szans u tego chłopaka, bo miał on już kiedyś problemy ze swoją samooceną i nie chcę, żeby znów się to powtórzyło.
-Nie wiem, ale słyszałem, że ma już chłopaka.- Odpowiedziałem po chwili bez żadnych emocji. Horan spuścił głowę, po czym ponownie na mnie spojrzał.
-Szkoda. Może kiedyś.- Dodał po czym kąciki jego ust drgnęły ku górze. Oby jak najszybciej o nim zapomniał, bo nie chce potem słuchać, jak to zerwał z nim po dwóch dniach chodzenia ze sobą.
      Dzisiaj skończyliśmy lekcje o godzinę wcześniej, bo odwołali nam geografie.Z tego co wiem, Pan Roberts ma zapalenie oskrzeli. W sumie nie przeszkadzałoby mi, gdybyśmy jednak mieli tą lekcje i kończyli o 15.30. Mama wraca w poniedziałki o 16.30, więc siedzę sam na sam z upierdliwym tatuśkiem w domu tylko godzinę. Wszystkie osoby z mojej klasy wybiegły z radością z budynku, za nimi również Niall. Zatrzymałem go i zapytałem, czy wraca autobusem. Pokiwał twierdząco głową i ruszyliśmy w stronę przystanku. Chłopak wysiadł dwie przecznice przede mną. Mieszka na nowym osiedlu, w ostatnio wybudowanym bloku. Przeprowadził się niedawno, ponieważ jego mama bała się go gdziekolwiek wypuścić. Jego stary dom znajdował się w nieciekawej okolicy. Ja mieszkam od urodzenia w tym samym miejscu, podoba mi się. Obok jest park, na przeciw osiedlowy sklep. Jednak najlepsze jest to, że nie muszę z nikim dzielić mojego pokoju, tak jak niektórzy mieszkający w blokach. Mamy trzy pokoje. Sypialnia rodziców, salon połączony z kuchnią i mój pokój, obok którego znajduje się łazienka.
    Po przekroczeniu progu mieszkania, od razu poczułem odór papierosów. Wiedziałem, kto jest sprawcą tego smrodu. Zamknąłem za sobą drzwi i ściągnąłem szybko trampki z moich nóg, po czym skierowałem się do swojego pokoju. Nie było mi to jednak dane.
-Harry?- Zawołał  mężczyzna siedzący na kanapie.
-Ta.-Odpowiedziałem krótko.
-Dlaczego jesteś już w domu. Powinieneś być dopiero za jakaś godzinę.-Stwierdził.- Zwiałeś z lekcji- Wstał i spojrzał się na mnie z wyrzutem.
-Po prostu skończyłem wcześniej. Odwołali nam geografie. Nie uciekłem z lekcji tato.- Zacząłem się tłumaczyć.
-Ja już znam te twoje bajeczki. Nie kłam i nie denerwuj mnie jeszcze bardziej, niż robi to sama twoja obecność w tym mieszkaniu.- Odpowiedział po chwili i zbliżył się jeszcze bardziej. Zrobiłem gwałtowny krok do tyłu i poczułem za sobą zimną ścianę.-Haha, nie bój się przecież nic ci nie zrobię SYNKU. Jaka ta młodzież jest teraz tchórzliwa.- Zaśmiał się sarkastycznie i poszedł do kuchni. Stałem tam jeszcze przez chwile w oniemieniu i pobiegłem w końcu do mojego pokoju. To nie tak, że jestem tchórzem. Po prostu wiem, że on za mną nie przepada i wiem do czego jest zdolny. Sam przyznał, że go denerwuje, mieszkając tu. To nie moja wina, a raczej ich. Jak nie chcieli mieć dzieci, to trzeba było się zabezpieczać. Rozpakowałem swoje książki z plecaka i zabrałem się do odrabiania pracy domowej z matmy i chemii. Po skończeniu nauczyłem się do jutrzejszych lekcji i spakowałem torbę do szkoły. Dochodziła godzina 18.50. Wyszedłem z pokoju i wbiegłem do kuchni. Byłem strasznie głodny. Jednak ta jedna kanapka w szkole mi nie wystarcza. Moja mama już wróciła i krzątała się między blatami. Podała mi obiad, pyszne spaghetti i nalała soku pomarańczowego do szklanki. Usiadłem przy stole i zacząłem jeść. Po skończonym posiłku odłożyłem naczynia do zlewu i wróciłem do pokoju. Odpaliłem komputer stojący na biurku. Po paru minutach mogłem już włączyć skypa. Zobaczyłem, że Niall jest dostępny i od razu kliknąłem zieloną słuchawkę wykonującą połączenie. Po dwugodzinnej rozmowie z przyjacielem poczułem się senny, więc pożegnałem się i wyłączyłem urządzenie. Zabrałem z szuflady czystą parę bokserek i poszedłem do łazienki. Rozebrałam się do naga i stanąłem pod prysznicem. Po chwili ciepła woda obmywała moje ciało. Nałożyłem na gąbkę żel i dokładnie wyszorowałem moje ciało. Zaraz po tym wylałem na swoją rękę odpowiednią ilość szamponu i umyłem moje loki. Dokładnie spłukałem pianę z całego ciała po czym zakręciłem wodę i wyszedłem na łazienkowe kafelki. Woda ze mnie ciągle skapywała więc aby nie robić powodzi w pomieszczeniu szybko się wytarłem i ubrałem czystą bieliznę. Brudne ubrania wrzuciłem do kosza na pranie. Po wysuszeniu włosów zaszedłem do kuchni w celu zrobienia sobie kolacji. Nie chciałem prosić o to mojej mamy, bo wiedziałem, że chce odpocząć po pracy. Wyjąłem ser i masło z lodówki, po czym przyrządziłem sobie dwie kanapki. Na koniec pokroiłem pomidora i położyłem go na ser. Dodałem trochę soli i ułożyłem gotową kolacje na talerzyku. Posprzątałem po sobie kuchnie i usiadłem przy małym stole. Jedząc chwyciłem gazetę leżącą obok i zacząłem przeglądać. Zaciekawił mnie pewien artykuł o córce, która zamordowała swoją własną matkę, ponieważ ta ukradła jej chłopaka. W jakim ja świecie żyję? Po dokończeniu drugiej kanapki umyłem talerz i położyłem go na suszarce do naczyń. Nalałem sobie herbaty z dzbanka do szklanki. Wprawdzie była już trochę zimna ale nie przeszkadzało mi to. Wróciłem do łazienki i umyłem zęby po jedzeniu. Przetarłem mokrą twarz ręcznikiem i powiesiłem go z powrotem na haczyku.
-Dobranoc.- Powiedziałem kierując się w stronę pokoju.
-Dobranoc skarbie.- Odpowiedziała mi mama oglądająca jakiś film w telewizji. Obok niej siedział ojciec, ale chyba już dawno zasnął.
        Wszedłem do mojego pokoju, zapaliłem małą lampkę na szafce nocnej i zasłoniłem rolety. Chwyciłem z regału obok biurka książkę, położyłem się do łóżka i przykryłem swoje ciało kołdrą. Poczytałem około godzinę i zgasiłem światło, po czym zapadłem w sen.


Początki zawsze są trudne, mamy nadzieję, że rozdział nie jest aż taki nudny, następny w weekend. Pozdrawiamy! :)


8 komentarzy:

  1. Nie rozumiem tej mody na robienie ze wszystkich homoseksualistów. Co prawda wytrwale shippuję Larry'ego, ale to nie zmienia faktu, że o osobach odmiennej orientacji trzeba potrafić pisać. Nie wiem czy Wam to wyjdzie, ale próbować zawsze można.
    Wkradło Wam się parę błędów językowych i chyba pomyliłyście się w nazwie Doncastle -> nie powinno być przypadkiem Doncaster?

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie Falling Inside The Black

    OdpowiedzUsuń
  2. Z GÓRY BARDZO PRZEPRASZAM ZA SPAM.
    Serdecznie zapraszam na moje opowiadanie o Liamie, z którym niedawno wystartowałam.
    Poniżej możesz przeczytać opis :)
    Liam Payne miał dość. Miał dość ciężaru jaki spoczywał na jego barkach. Odpuścił sobie, a za nim reszta kolegów z zespołu. Relacje wśród nich zaczynają się psuć, a Simon Cowell, nie widząc innego wyjścia, daje im dwa miesiące wolnego. Przyjaciele rozjeżdżają się we własnych kierunkach. Liam udaje się do swojego kuzyna mieszkającego w małym miasteczku. Chce wszystko przemyśleć, odpocząć od kamer oraz uleczyć swoje złamane serce. Na jego drodze staje pewna dziewczyna, którą Liam jest oczarowany i nie może się jej pozbyć z głowy. Dzięki zrządzeniom losu, wpadają na siebie kilka razy i tak rozwija się ich znajomość, która z zadziwiającą szybkością zmienia się w coś poważniejszego. Caroline oczekuje od Liama szczerości, jednocześnie nie wiedząc nawet jak on ma naprawdę na nazwisko. Payne choćby chciał, nie może uciec od tego, kim naprawdę jest. Sławnym na całym świecie członkiem zespołu One Direction. Z pozoru zwykła historia o miłości, jednak łapie za serce i ma w sobie swój urok, ukazując prawdę o otaczającym nas świecie.

    Mam nadzieję, że chociaż trochę cię zaciekawiłam. Liczę, że zajrzysz. Z góry dziękuję! ♥ http://infinite-feelings-fanfiction.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Hej Wasze opowiadanie strasznie mi się spodobało. Czekam na kolejny rozdział :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawie się zaczyna :)
    Chętnie poczytam, ale kiedy będzie następny rozdział? :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Nominuję was do Liebster Awards więcej na http://zakazanydotyk.blogspot.com/2013/12/liebster-awards-2.html

    OdpowiedzUsuń
  6. to nie jest spam: alien-nominacja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale swietne!

    Zapraszamy na niesamowity fanfiction o Larrym! Jeśli się spodoba to zapraszamy do zaobserwowania i komentowania rozdzialow! <3

    50shadesoftomlinson.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń